Het zonnetje schijnt... - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Marcel & Miriam Graafland - WaarBenJij.nu Het zonnetje schijnt... - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Marcel & Miriam Graafland - WaarBenJij.nu

Het zonnetje schijnt...

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Marcel & Miriam

21 April 2013 | Roemenië, Floreşti

Af en toe vraag ik me af wat we hier doen en waarom we ook al weer besloten om een jaar lang 1700 km verderop te gaan wonen. In een totaal vreemd land! Ik kan er soms verdrietig van worden dat mijn mams en vriendinnen niet om de hoek wonen... maar dat is af en toe: meestal genieten we enorm. Van de gave ervaring die we hier hebben. De lieve mensen, en de geweldige natuur. En, zoals deze week: de zon!!!

Maandag begon mijn dag met de bidgroep. Om dat we er vrijdag geen tijd voor hadden toen de groep uit Boornbergum er was, hadden we het verplaatst naar maandagmorgen. Dag Roemeense les!
Met het transport waren vorige week ontzettend veel medische spullen meegekomen. Die moesten allemaal uitgezocht worden. Marcel is er samen met Nicoleta een mooi poosje druk mee geweest. Ondertussen legt Nicoleta uit waar de medische instrumenten en medicijnen voor bedoeld zijn. Leerzaam dus, voor Mars;)
Dinsdag heb ik wat dingen voorbereidt op kantoor en daarna kon ik lekker richting huis. Genieten van de zon die deze week volop heeft geschenen. 20- 25 graden hebben we de hele week gehad. Marcel was deze week weer bezig met het voorbereiden van de volgende groep. 25 tieners en 4 leiding kwamen ons vrijdag vergezellen!!
Na een drukke crèche te hebben gehad op woensdagmorgen tijdens het vrouwenprogramma ging ik woensdagmiddag weer richting Karin. Het was een gezellig middag met weer rond de 20 kinderen. Woensdagavond pakten we samen met twee vrienden de barbecue en gingen we richting de bergen. 5 minuutjes in de auto en we zaten middenin de bergen, met uitzicht over Cluj. Dat was zeker niet de laatste keer! Heerlijk dat dit soort dingen gewoon kunnen. We hebben genoten!!
En daar kwam donderdag geen eind aan want we waren een dagje vrij. We zijn naar 'Laguna Albastra' geweest. ''Het blauwe meer'' betekent dat. Een meer ergens midden in de bergen. Erg gaaf en fijn om even samen te doen.
Vrijdag was een drukke en lange dag voor Marcel. Ik had een leuke dag met een mooi kinderprogramma. Daarna kon ik richting huis. Marcel had vrijdagavond nog de tieners en ging daarna richting het pension waar de 25 tieners en hun leiding verbleven. Hij heeft samen met Marien en Henk kennisgemaakt en uitleg gegeven over de week.
Marcel stond zaterdag alweer om half 9 bij Charis om te beginnen met werken. De tieners hadden iets meer moeite om het bed uit te komen want zij kwamen een uurtje te laat.
'Daar ben je tiener voor':)
Tegen tien uur volgden Francine, Debora en ik ook. Wij hebben de lunch klaargezet en voor drinken en koekjes gezorgd. Toen wij aankwamen werd er hard gewerkt. De grond rondom Credintei wordt uitgegraven. In de wijk was Marcel met een groep bezig om een dak eraf te halen. Midden in de brandende zon!
Een groepje meiden heeft met Debora en mij vergaderd over het moeder en kinderprogramma van deze week waar zij ook aan mee werken.
Om ongeveer drie uur kwam er een transport aan met 350 Paas- pakketen. Op 3 mei hebben we de grote paasviering (ja, het moet hier nog Pasen worden) en krijgen alle gezinnen weer een pakket mee. Wat waren we blij dat er 25 tieners rondliepen die ons hierbij konden helpen.
Tegen zes uur waren we thuis en kon ons weekend beginnen, vandaar deze late blog!

We hebben zo meteen voor het eerst de kerkdienst buiten. Lijkt me een leuke ervaring. Na het zingen van de liedjes gaan we richting vliegveld om mijn nichtje (Joann) en haar vriendin van het vliegveld te halen. Ze gaan deze week met ons mee werken en logeren gezellig bij ons! Wij hebben er zin in...

Heel veel liefs,
Mars en Mir

  • 22 April 2013 - 01:32

    Opa En Oma Graafland:

    hoi Miriam en Marcel, bedankt weer he ! Jullie leven is beslist niet saai begrijp ik wel. Fijn !!!!!Voor de volgende week staat ook alweer heel wat op het programma zie ik. Fijn dat het weer ook mee werkt. Hier zitten we nog steeds met heel veel sneeuw en er kwam meer sneeuw vanmorgen maar vanmiddag was het ineens een stuk warmer gelukkig. Dus ook wij hopen spoedig lekker buiten kunnen zitten. Veel liefs en hartelijke groeten. oma G.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Floreşti

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 December 2013

Elk einde, een nieuw begin...

08 December 2013

Op 1 na laatste blog

22 November 2013

Magdalena

09 November 2013

Thuis?!

02 November 2013

Een fijn weekje!
Marcel & Miriam

Actief sinds 01 Aug. 2012
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 79607

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

07 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: