Elk einde, een nieuw begin... - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Marcel & Miriam Graafland - WaarBenJij.nu Elk einde, een nieuw begin... - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Marcel & Miriam Graafland - WaarBenJij.nu

Elk einde, een nieuw begin...

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Marcel & Miriam

15 December 2013 | Roemenië, Floreşti


Het is moeilijk om in zo'n laatste blog te beschrijven wat het met je doet als je na anderhalf jaar Roemenie de laatste week aan breekt. Het gevoel dat het nu echt bijna is afgelopen is moeilijk te omschrijven. Maar om u een beetje een indruk proberen te geven; het voelt alsof je in een achtbaan zit vol emoties. We vliegen van hoogtepunt naar dieptepunt, van blij naar verdrietig, neerslachtig, enthousiast, zenuwachtig, en daarna weer terug naar blij, verdrietig. Ik loop rond met kriebels in mijn buik. We kunnen er echt niet meer omheen...vrijdag rijden we terug naar Kampen!!

Mijn laatste blog, wat een raar gevoel is dat. Anderhalf jaar mocht ik u op de hoogte houden van onze belevenissen. En jullie lazen trouw mee. Tussen de 150 en 200 mensen elke week! Het gaf mij elke week weer de motivatie om te gaan zitten en de week op papier te zetten. Mars en ik willen u via deze weg hartelijk bedanken voor uw steun, uw reacties, gebeden, kaartjes, giften en mailtjes. Wat was het geweldig. Het heeft er mede voor gezorgd dat wij wisten dat we op de goede plek zaten, dat dit het werk was wat we anderhalf jaar met plezier en dankbaarheid mochten doen.

Maandag begonnen we onze laatste normale werkweek. Ik krijg een geweldige opvolger, genaamd Roelanda. Zij gaat mijn taken overnemen. Maandag hebben we ons verdiept in het sponsorprogramma en wat andere dingen.
Ondertussen was Marcel het multifunctioneel centrum aan het opruimen. Aangezien er afgelopen week en deze week geen tijd meer is om er verder aan te werken.
Dinsdag en donderdag had ik met de kinderen van mijn Engelse lessen een gezellige morgen waarin we knutselden en chocolademelk dronken. Zie de foto's hieronder.
Op woensdag viel mijn mond weer open van verbazing toen ik met de vrouwen een super simpele kerstster probeerde te maken. Ik geloof dat ik er 10 zelf heb gemaakt, en nog 10 voor de helft. Dat betekent dus dat de helft van de vrouwen niet begrijpt hoe je vouwblaadjes vouwt en een plakrand gebruikt. Ongelooflijk, hoe weinig leuke dingen er vroeger op school met hen gedaan is!!! Bij ons leer je dat soort dingen in groep 2, toch?!!
Marcel had 's avonds een gezellige avond bij de tieners waarbij ze 'Home Alone' hebben gekeken.

Donderdag was schoonmaakdag, zoals gewoonlijk, in ieder geval IETS wat ik niet zal missen in Nederland;)
Vrijdag was een topdag; ik heb van begin tot eind genoten. Eerst een team- meeting waarbij de belangrijkste punten voor de grote viering werden doorgenomen. Daarna een mooi laatste biduurtje. En toen kon het grootte programma beginnen voor de kinderen. Om half drie kwamen de eerste kinderen binnen gestroomd. Dit bleef stromen tot dat er 97 kinderen binnen waren in de kleine ruimte die wij hebben.
De tieners hadden een toneelstuk voor de kinderen, we zongen kerstliedjes, er was warme chocolademelk en een filmpje. Daarna waren Ana en ik met 'onze' kids aan de beurt. Deze vierjarigen hebben het verhaal 'niemand is zoals jij' van Max Lucado uitgespeeld. Ik wou dat ik het u kan laten zien....geweldig!! Morgen moeten ze het nog een keertje doen op het grote kerstfeest. Ik kijk er nu al naar uit.

Vrijdagavond gingen we Cluj in om voor de laatste keer compleet wat met zijn allen te drinken. We kregen een gave map waarin alle collega's en een deel van de vrouwen uit de wijk een stukje had geschreven. Erg gaaf, bedankt!
Komende week gaan we verder in de achtbaan...morgen hebben we de 'grote' kerstviering in Casa Cultura. 160 stoelen en 215 mensen die uitgenodigd zijn. Het wordt een groot feest waar Mars en ik al lange tijd naar uit kijken. Dinsdag hopen Marcel en ik naar de vuilnisbelt te gaan om nog een keer de kinderen blij te kunnen maken met een voedselpakketje. Woensdag gaan we verder met het inpakken van onze spullen en hebben we nog een laatste kerstviering. Ik met het vrouwenprogramma, Mars met de tieners.
Donderdag willen we de auto inpakken en nemen we afscheidt van het team. En dan willen we vrijdag graag op tijd vertrekken om hopelijk zaterdagmiddag veilig en wel aan te komen in Kampen. Bidden jullie mee voor een goede/veilige reis?! We kijken er naar uit en zien er tegenop, maar zoals de titel ook zegt:

Elk einde... is een nieuw begin!!

Marcel en Miriam

  • 15 December 2013 - 18:57

    Ruth Slager:

    Hoi,

    Bijzonder altijd om mee te kunnen lezen met jullie belevenissen.
    Jullie hebben mooi werk verricht!
    Succes met het afscheid en een veilige terugreis hoor.

    Groetjes Ruth

  • 15 December 2013 - 20:12

    Chantal Maris:

    Hoi Marcel en Miraim,

    Ik heb alle blogs gelezen en wat hebben jullie een bijzondere unieke tijd daar meegemaakt!
    1,5 jaar waarin jullie zoveel hebben meegemaakt, gezien en gedaan voor die mensen daar!! Echt heel waardevol!!

    Heel veel sterkte met afscheid nemen, en met de terug reis naar Kampen!

    Ik hoop jullie snel weer een x te zien en te spreken!

    Groetjes Chantal.

  • 15 December 2013 - 20:26

    Aline:

    Hoihoi

    Wat hebben jullie goed werk gedaan. Ik heb ook al jullie belevenissen gelezen. En dan wordt je steeds weer dankbaar wat wij hebben.

    Sterkte met afscheid nemen en goede reis op de terugweg

    Ik hoop dat we nog eens met ons vieren afspreken bij de c

    Groetjes

  • 15 December 2013 - 22:48

    Oma En Opa Graafland-Canada:

    Miriam en Marcel, dit is dus de laatste keer voor een reactie op jullie verslag. heel hartelijk dank voor al jouw werk dat je hierin hebt gestoken Miriam. het was enorm wat jullie beide hebben gepresteerd al die tijd. fijn dat er voor jou een opvolger is Miriam. is er ook al 1 voor opvolger voor jouw werk Marcel ? wij wensen jullie alsnog sterkte bij al het afscheid nemen wat best moeilijk zal zijn. gelukkig neem je heel veel herinneringen mee naar Kampen.
    een goede veilige reis terug. wij bidden voor jullie en een veilige thuiskomst. veel liefs, opa en oma G.

  • 16 December 2013 - 01:52

    Wendy En Christa:

    Lieve mir en Marcel,

    wat een geweldige tijd hebben jullie gehad daar.
    en wat een achtbaan van emotie s zullen jullie nu inderdaad door maken .
    maar wat is het fijn ook weer te weten dat jullie weer terug komen naar kampen.

    een hele liefdevolle laatste week toegewenst en een voorspoedig terug reis .

    sterkte met afscheid nemen : maar onthoud afscheid nemen is de geboorte van een herinnering

    heel veel liefs en hopelijk tot gauw

    Chris en wen dikke knuff

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Floreşti

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 December 2013

Elk einde, een nieuw begin...

08 December 2013

Op 1 na laatste blog

22 November 2013

Magdalena

09 November 2013

Thuis?!

02 November 2013

Een fijn weekje!
Marcel & Miriam

Actief sinds 01 Aug. 2012
Verslag gelezen: 38668
Totaal aantal bezoekers 79612

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

07 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: