Aangenaam: Emilia - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Marcel & Miriam Graafland - WaarBenJij.nu Aangenaam: Emilia - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Marcel & Miriam Graafland - WaarBenJij.nu

Aangenaam: Emilia

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Marcel & Miriam

07 Juli 2013 | Roemenië, Floreşti

Vanmorgen om 8 uur werd ik wakker getrommeld door een bijzondere soort muziek. Een zeer irritant soort muziek. Van die tralala muziek, die je in een pretpark hoort. En zo hard, dat het leek alsof de speakers bij ons in de kamer waren gezet. Met een slaperig hoofd keek ik uit de ramen. Een bruiloft...!
In Nederland had er volgens mij al wel tien mensen bij deze feestgangers op de stoep gestaan, maar hier deed iedereen alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Dus deed ik dat ook maar.
Wist u trouwens dat in Roemenie de gasten de bruiloft betalen? Je kunt het dus zo duur maken als je zelf wilt, want je gasten betalen de kosten. Het blijft een bijzonder land, dat Roemenie...;)

Maandagmorgen hadden we een leuke Roemeense les, waar zelfs Marcel bij aanwezig was. We schieten nu hard op ons diploma aan, dat we over een paar weken hopen te krijgen:) Maandagmiddag ging de Engelse les met de kinderen over lichaamsdelen. Ze moesten de goede Engelse namen van de lichaamsdelen op een grote pop plakken en leerden zo spelenderwijs alle delen van het lichaam.
Marcel was deze week druk met de voorbereidingen voor het tienerkamp. Morgenochtend gaan ze weg. Hij heeft er enorm veel zin in. Boodschappen doen, vergaderen, spullen bij elkaar zoeken, tieners bezoeken. Hij heeft het allemaal gedaan deze week. En hadden we maandag nog maar 7 aanmeldingen, gister stond de teller op 25. Dat betekent dat ze bijna allemaal mee gaan. Geweldig!
Dinsdag heb ik met Ana en Francine opgeruimd. De nieuwe kasten konden ingeruimd worden, dus alle onze spullen zijn netjes geordend!
Woensdag was een mooie dag! Debora en ik hadden een quiz voorbereid voor het vrouwenprogramma. De quiz ging over Mozes en de Israëlieten, daar gingen de laatste weken de Bijbelstudies over. We hadden een geweldige morgen, de vrouwen genoten.
Donderdagmorgen heb ik lekker schoongemaakt met Ana, muziekje erbij en dan is het helemaal niet zo erg. Donderdagmiddag waren Mars en ik lekker samen vrij.
En toen was het alweer bijna weekend. Vrijdag was een dag met weinig bijzonderheden. Ook bij het kinderprogramma hadden we een quiz voorbereid. Het duurde even voordat de kinderen begrepen hoe het nu in elkaar stak, maar daarna werden er steeds meer goede antwoorden gegeven. Het was leuk. Ook hebben we besloten om binnenkort een keer een kinderprogramma te doen met alleen maar dans en muziek. Want wat kunnen die kids al goed dansen als ze een jaar of vier zijn. Geniaal om te zien.

En ondertussen gebeurt er nog van alles en nog wat in een week. Zo kwam er een moeder vragen om medicijnen voor haar dochtertje van twee die steeds aan de diarree was. Toen er gevraagd werd van welk water ze dronken, kwam er voorzichtig en beschaamd uit, dat ze dronken van het water uit de rivier!
Ook komt de moeder van het zoldergezinnetje nog steeds melk halen voor haar babytje. Het is een bijzondere vrouw die eigenlijk niet in staat is voor haar kinderen te zorgen. Ze blijft mij steeds Emilia noemen. Afgelopen vrijdag kwam ze vertellen dat haar baby zondag opgedragen wordt en dat ze twee haar twee namen heeft gegeven: Yvonne Emila. Ik vond het bijzonder, maar moest er ook echt om lachen!

En nu bereidt ik me voor op een vrijgezelle week, dat is toch alweer eventjes geleden. Ik zal jullie volgende week vertellen hoe Marcel het heeft gehad;) Mijn week zal vooral rustig worden, we werken nog maar met z'n vijfjes deze week.

Een hartelijke groet,
M&M

  • 08 Juli 2013 - 03:39

    Oma En Opa Graafland-Canada:

    wat een belevenissen weer Miriam. ik hoop dat Marcel een fijne trip heeft met de teeners deze week en jij lekker kan relaxen. Mam en C hantal zijn weer in ons midden en we hopen dat zij ook een fijne tijd mogen hebben. groetjes en veel liefs. oma G.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Floreşti

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 December 2013

Elk einde, een nieuw begin...

08 December 2013

Op 1 na laatste blog

22 November 2013

Magdalena

09 November 2013

Thuis?!

02 November 2013

Een fijn weekje!
Marcel & Miriam

Actief sinds 01 Aug. 2012
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 81974

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

07 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: