Onze belevenissen! - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Marcel & Miriam Graafland - WaarBenJij.nu Onze belevenissen! - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Marcel & Miriam Graafland - WaarBenJij.nu

Onze belevenissen!

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Marcel & Miriam

16 Maart 2013 | Roemenië, Floreşti

Zaterdagmiddag. Tijd om jullie te vertellen wat we weer beleeft hebben deze week.
Onze maandag begon wat anders als normaal aangezien we Ioana (onze lerares) ziek was. Het duurde even tot bij ons doordrong dat we dan ook geen toets zouden hebben. Een meevaller voor ons;) Voor mij tijd om vast wat voor de website te doen. Mars ging shoppen met Henk, boodschappen voor de stichting.

Dinsdag stond Pata Rat weer op het programma. Dit keer werden er 140 pakketjes gemaakt, zodat we meer kinderen te eten kunnen geven. De vrouwen van de vorige keer wilden graag nog een keer mee.
Na een mooi vrouwenprogramma ging ik woensdagmiddag zelf met de auto naar Gilau (een hele overwinning:P). Ik heb er weer een mooie middag gehad, dit keer met 13 wat oudere kinderen, boven de 10 jaar.
We hadden deze week, en vooral woensdag een klein team aangezien Henk en Marien in Nederland zitten. Woensdagmiddag kwam er transport dus dat moest met een iets kleiner team georganiseerd worden. 30 bedden inclusief matrassen en dekens! En nog een paar dozen kleding.
Donderdag hebben we veel gedaan. Yvonne en Francine krijgen een nieuwe kantoorruimte in de kamer waar wij alles voor het kinderprogramma hadden staan. We hebben al het speelgoed en de rest van de dozen uitgezocht. Wat een orde kun je dan maken zeg..!
Marcel is samen met Nicoleta en Paula naar het ziekenhuis geweest. Paula is een vrouw uit de wijk, ze is in verwachting maar heeft een veel te hoge bloeddruk. Haar kindje liep gevaar. Ze moest in het ziekenhuis blijven...

Ondertussen is het al vrijdag en werd het ook een stuk kouder. Tot overmaat van ramp begon het ook nog te sneeuwen. Oke, een beetje overdreven, maar het lenteweer was toch wel heel prettig.
We begonnen vrijdagmorgen met een teamspel waarbij we een bol met draad moesten doorgooien. Als je hem naar de volgende persoon gooide moest je hij of zij ook een compliment geven. Op een gegeven moment heb je een soort spinnenweb. Als een van de teamleden de draadjes in zijn of haar hand los laat is het hele web verpest. Zo belangrijk is iedereen in het team! Een gave start van de morgen.

Het kinderprogramma was mooi. Ik had van te voren door de hele zaal knuffels op gehangen omdat we deze weken over helden praten. De held van vandaag was Noach. De kinderen vonden het Bijbelverhaal erg spannend, het was helemaal stil.
Toen de kinderen binnenkwamen moesten ze eerst op de foto. Volgende week gaan we fotolijstjes maken (de foto's worden door u gesponsord!!). Boven het lijstje komen de woorden: You are a wonderful creation of God (maar dan in Roemeens:P) We praten die week over Adam en Eva.

Afgelopen woensdag kregen we een leuk mailtje. Morgenmiddag om twee uur moeten we in Brasov staan voor een training van EVS (de instantie die ervoor zorgt dat wij hier een jaar kunnen werken). Dat mailtje was best mooi op tijd toch..:P?!
Brasov is 4,5 uur rijden hier vandaan. Het duurt van zondag tot donderdag, en we missen dus een hele week op het werk. Iets waar we allebei erg van balen. We hopen maar dat het allemaal meevalt. Donderdagmiddag gaan we waarschijnlijk nog even lekker skiën samen dus als het wel heel erg tegenvalt hebben we in ieder geval nog wat leuks op het programma:)

Volgende week zal ik jullie laten weten hoe onze training was. Voor nu een fijn weekend en groetjes uit het nu weer zonnige maar koude Roemenie!

Mars en Mir

• 24 Maart 2013 - 20:56

Marqueriete:

Leuk die foto van Marcel met die touwen. Dat heb ik vorig jaar met m'n team gedaan! :-)