Paste Fericit (fijne Pasen) - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Marcel & Miriam Graafland - WaarBenJij.nu Paste Fericit (fijne Pasen) - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Marcel & Miriam Graafland - WaarBenJij.nu

Paste Fericit (fijne Pasen)

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Marcel & Miriam

05 Mei 2013 | Roemenië, Floreşti

Een beetje uit mijn ritme ben ik. Alles ging van de week een beetje anders. Een puberzusje over de vloer. Twee dagen vrij. Koninginsdag, Pasen en groepen die komen en gaan. Druk, gezellig, chaotisch maar wel ontzettend leuk. Een interessant leven hebben wij, dat kan ik eigenlijk best stellen...

Afgelopen maandag begonnen we de week met Roemeense les. Het respect van Naomi voor haar zus steeg met de minuut;) haha, grappig om mee te maken. In de middag gaf ik Engelse les en gingen we op kraambezoek bij een van de vrouwen uit de wijk. Na een zware zwangerschap en bevalling was ze bevallen van een prachtige zoon. Erg leuk om er een zelfgemaakt kraampakket heen te brengen. Wat ook ontzettend gewaardeerd werd.
Dinsdag hadden we officieel een vrije dag voor onze Koning en toen nog Koninging. Maar omdat Naomi graag ook wilde zien hoe Pata Rat was en omdat ik graag wilde zien wat Marcel aan het doen was gingen we al vroeg richting de supermarkt voor de boodschappen van de voedselpakketjes. Na twee uur te hebben gesmeerd konden we de vuilnisbelt op de pakketjes uit te delen. Het ging een stuk chaotischer dan de vorige keer dat ik er was. Helaas! Blijkbaar hadden de kids veel honger!
Marcel is deze week met een groep uit Nederland een huisje wezen bouwen op de vuilnisbelt. In drie dagen stond het huisje compleet met bankje aan de buitenkant.
Dinsdagavond hadden we een gezellige Nederlandse avond bij Marien en Yvonne. Zo hebben we toch nog een beetje meegemaakt van de kroning en alles wat er om heen gebeurde.
Woensdag was het 1 mei, een speciale dag voor de Roemenen. Iedereen pakt 's ochtends vroeg zijn spullen en vooral veel vlees om in de bergen te gaan barbecueën. Een Roemeense traditie. Naomi en ik hebben wat gewinkeld en een leuk dagje samen gehad. Even genieten van mijn kleine zusje die eigenlijk al heel groot is!
Donderdag en vrijdag waren drukke en stoffige dagen voor Marcel. Komende week wordt er door een groep uit Kampen twee huisjes gebouwd in de wijk. Een huis is voor een gezin met acht kinderen waarvan de negende op komst is (volgens mij heb ik er al eens over verteld). Het gezin leefde in bizar slechte omstandigheden. Voordat het huis opgebouwd kon worden moest het natuurlijk wel plat. Dat heeft Marcel gedaan met hulp van een groep uit Emmeloord. Ook hebben ze de fundering gelegd zodat er maandag gelijk kan worden beginnen met bouwen. Twee huisjes in een week tijd is niet niks namelijk.
Naomi kwam er donderdag achter dat ontwikkelingswerk niet alleen maar leuk is. Schoonmaken is daar ook een onderdeel van...:)
Vrijdag was de grote dag waar we met ons team al een tijdje naar toe leefden. De Paasviering stond op het programma. Dit keer met uitnodigingen zodat duidelijk was wie wel of niet het gebouw in mochten. We hebben een geweldige avond gehad met mooie optredens van de kinderen van Speranta en de tieners. Als klap op de vuurpijl kreeg ieder gezin een mooi Paas-pakket mee naar huis gevuld met boodschappen.
Gisteren hebben we heerlijk genoten in de zon aan het water van de stuwmeren. Heerlijk.
Gisteravond hebben we een maat van Marcel opgehaald van het vliegveld. Hij (Jaromir) komt deze week ook helpen met bouwen. We hebben vanmorgen de groep van Pata Rat en Naomi naar het vliegveld gebracht. Vanavond halen we de groep uit Kampen van het vliegveld en dan staat ons weer een drukke week te wachten. Vooral Marcel bedoel ik dan eigenlijk. Ik heb natuurlijk ook genoeg te doen, maar ik hoef niet met 30 graden twee huizen te bouwen. Ieder zo z'n talent gelukkig;)

Ik wens u een fijne week,

Mars en Miri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Floreşti

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 December 2013

Elk einde, een nieuw begin...

08 December 2013

Op 1 na laatste blog

22 November 2013

Magdalena

09 November 2013

Thuis?!

02 November 2013

Een fijn weekje!
Marcel & Miriam

Actief sinds 01 Aug. 2012
Verslag gelezen: 910
Totaal aantal bezoekers 81999

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

07 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: