Terug van weggeweest - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Marcel & Miriam Graafland - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Marcel & Miriam Graafland - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Marcel & Miriam

15 Juni 2013 | Roemenië, Floreşti

Het is een tijdje terug dat ik een blog heb kunnen schrijven. Dat laat wel zien dat er een aantal dingen gebeurd zijn de laatste weken...! 12 dagen Nederland waren voor mij heerlijk, voor Mars intensief maar ook ontzettend leuk. Ik zal er erover vertellen!

Gisteren was het al weer twee weken geleden dat we in de auto stapten op weg naar Nederland. De week ervoor hadden we lekker gewerkt. Mars maakte lange dagen omdat de fundering voor de kerk moest liggen. We gingen met de auto naar Nederland omdat we deze dan gelijk APK konden keuren. Marien, de directeur van Charis ging ook mee. Onderweg hebben we zo'n beetje alle toiletgebouwen gezien. Marcel werd ziek. En in de auto was het 30 graden omdat hij het zo koud had. Gelukkig knapte hij zondag wel weer op!
Marien sliep samen met Marcel de hele week in Kockengen bij vrienden van Marien. Op deze manier hoefden ze maar een klein stukje te reizen naar Amsterdam, waar de schottenkeet stond die we ze af gingen bouwen.

Zaterdagmiddag kwamen we in Nederland aan. Eerst bij Marcels ouders, waar we heerlijk chinees hebben gegeten. Zondag was het fijn om weer naar onze eigen kerk te kunnen gaan. Maandagmorgen stapten Marcel, mijn vader, broertje, oom en een vriend van Marcel in de auto op weg naar Amsterdam. Zij gingen Marcel de eerste dag helpen. De hele week kwamen uit heel het land mensen naar Amsterdam om te helpen afbreken. Ontzettend gaaf! Marien en Marcel hebben ondanks het zware werk genoten van dit project.
Verschil moet er wezen zegt men vaak, dat was deze week goed het geval bij Marcel en mij. Terwijl Marcel hele dagen aan het bikkelen was in de felle zon (wij komen naar Nederland en het wordt volop zomer:P) was ik in de Efteling met mijn schoonouders, zat ik aan de High Tea met mijn moeder, pakte ik terrasjes met vriendinnen; kortom ik had een leuke tijd ;)
Vrijdag en zaterdagavond hadden we feest van mijn ouders en Mars ouders. Ze vierden allebei dat ze 25 jaar getrouwd waren. Het was voor ons ontzettend fijn om alle familie weer even te zien (en ook om ze in een keer te zien, zodat we niet iedereen afzonderlijk langs hoefde;P)

Afgelopen maandag was onze tijd in Nederland al weer over en reden we terug. We moesten wel een flink stuk om rijden in Duitsland voor de overstromingen, maar verder hadden we een goede reis. Dinsdagmiddag om half 6 kwamen we weer veilig aan in Floresti.
Woensdag gingen we gelijk weer hard aan de slag. Het transport met het kerkgebouw kwam aan, dus Marcel had een zware dag. Er kwamen gelukkig aardig wat mensen helpen om alles uit te laden. Woensdagavond haalden we vrienden van het vliegveld en tot nu toe hebben we een gezellige tijd met hen. Gistermiddag had ik samen met Francine een speurtocht georganiseerd in plaats van het kinderprogramma. We hebben een ontzettend leuke tijd gehad met ze. Zie ook de foto's.
Vanmiddag gaan we lekker zwemmen want het weer is hier heerlijk op het moment ! Kortom,het is heerlijk om weer terug te zijn.

Een hartelijke groet uit een prachtig Floresti,
Mars en Mir

  • 15 Juni 2013 - 17:51

    Opa En Oma Graafland:

    fijn om weer te lezen hoe het met jullie gaat en dat jullie weer veilig terug zijn. dat jullie veel meemaken is zeker. dat jullie al zo gauw het transport van het kerkgebouw thuis hebben is fantastisch. we wensen jullie succes met het herbouwen van het gebouw eb het zal zeker weer een hele aanwinst zijn. groetjes en veel liefs. oma G.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Floreşti

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 December 2013

Elk einde, een nieuw begin...

08 December 2013

Op 1 na laatste blog

22 November 2013

Magdalena

09 November 2013

Thuis?!

02 November 2013

Een fijn weekje!
Marcel & Miriam

Actief sinds 01 Aug. 2012
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 81990

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

07 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: