Lol met Benny - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Marcel & Miriam Graafland - WaarBenJij.nu Lol met Benny - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Marcel & Miriam Graafland - WaarBenJij.nu

Lol met Benny

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Marcel & Miriam

21 Juni 2013 | Roemenië, Floreşti

Genietend zit ik op de bank, de week te overdenken. Marcel is met een aantal mannen naar de bioscoop. Ik neem even de tijd om de week weer langs te lopen. Als ik opkijk, kijk ik in het lachende gezicht van Benny, de handpop, met wie ik vanmiddag een mooi kinderprogramma had. Ik heb genoten van de glimlach op de kinderkoppies, alleen maar door deze pop. De ellende van thuis even vergeten. Want over ellende hoorden we ook weer genoeg verhalen van de week. Verhalen over seks wat zo vaak op een verkeerde manier gebruikt wordt en waar kinderen dan de dupe van worden. Een moeder die haar kinderen liever in een weeshuis stopt, daar hadden ze het vast beter. Zij had geeneens geld om eten voor ze te kopen. Wat is ons werk mooi en tegelijkertijd zo moeilijk...

Maandag begonnen we de week met hard werken. De laatste week is er veel werk verzet. Onze oude kasten konden vervangen worden door nieuwe, die we uit het gebouw van Rijkswaterstaat konden overnemen. Het was een boel werk: voor de mannen om die loodzware kasten naar boven te tillen in ons kantoor. Voor ons als vrouwen om alles schoon te maken. Ik weet dat ik niet mag zeuren over het weer en dat doe ik dan ook niet. We zijn heel dankbaar dat we een jaar in een land leven waar het echt zomer is. Wij hebben de hele week namelijk al tussen de 35 en 40 graden. Dat is best warm....;)
Dinsdag heb ik mij vooral bezig gehouden met Pata Rat. Roos en Harm, vrienden van ons, waren er deze week nog tot woensdag en zijn mee geweest naar de vuilnisbelt. Het was weer goed om te kunnen doen. Er waren dit keer minder kinderen dan normaal, vandaar dat we ook nog in de wijk onder aan de vuilnisbelt voedselpakketjes konden uitdelen.
Marcel was ondertussen met de vrachtwagen op weg naar een plaatsje vlakbij de vuilnisbelt om een ander deel van het gebouw van Rijkswaterstaat uit te laden. Dit gebouw wordt daar gebruikt als kledingdepot voor mensen op de vuilnisbelt. Ik hoop dat jullie het nog begrijpen?!
Woensdag was voor ons een pittig dagje. 's ochtends stond de vrachtwagen van GAIN er met het tweede en laatste deel van ons (kerk)gebouw. Het was niet niks wat daar aan kilo's in zat. En wat er dus ook weer allemaal uitgetild moest worden. Gelukkig hadden we veel hulp en ging alles een stuk sneller dan gepland. Ik deed ondertussen de Bijbelstudie voor 30 vrouwen van het vrouwenprogramma. Spannend, maar gaaf om te doen.
's Middags werd ook de hulp van ons vrouwen ingeroepen voor het tweede transport. Dit transport was gevuld met bedden, matrassen, kleding, medische spullen en babyvoeding. Dat konden wij ook tillen.
Om 6 uur was Mars er zo klaar mee en zo warm dat een duik in de Somes (onze vervuilde rivier) niet meer uitmaakte. Lekker verkoelend;)

Donderdag was heerlijk. Nadat Roos en Harm woensdag weer vertrokken hadden we ons huisje weer voor ons alleen. We hadden een dagje vrij en zijn naar in één van de stuwmeren vlakbij ons wezen zwemmen. We hebben genoten!!!
Vandaag was een leuke dag met een geweldig kinderprogramma, mede dankzij Benny!

Het was dus een mooie week met warm weer. Morgen gaan we een dagje met Francine en Henk op stap naar de opa en oma van Francine, die twee uurtjes rijden hiervandaan een camping/ stichting hebben waar we ook lekker kunnen zwemmen. Gezellig dus.

Voordat ik afsluit wil ik u nog iets anders vertellen:
Waarschijnlijk kunt u uit mijn verhalen wel opmaken dat we het hier echt op onze plek zitten. We denken dan ook dat ons werk in september nog niet klaar is. We hebben daarom besloten om ons werk te verlengen tot december. Op deze manier kan Marcel het kerkgebouw nog opbouwen en gebruiksklaar maken. Omdat de subsidie (EVS) van de Europese Unie waar we op dit moment van rondkomen stopt in augustus, hebben we nog voor vier maanden geld nodig. Als u de uitgebreide brief met onze redenen wilt lezen, of als u ons graag wilt sponsoren, zou u mij dan willen mailen: miriambosch91@gmail.com

Een hartelijke groet,

Marcel en Miriam

  • 23 Juni 2013 - 12:42

    Chantal Maris:

    Hoi Hoi,

    Wat doen jullie toch fantastisch dankbaar en mooi werk!!
    Veel plezier en succes weer in de aankomende tijd ;-)

    Groetjes uit Ijsselmuiden,
    Ayze, Chantal en Sofie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Floreşti

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 December 2013

Elk einde, een nieuw begin...

08 December 2013

Op 1 na laatste blog

22 November 2013

Magdalena

09 November 2013

Thuis?!

02 November 2013

Een fijn weekje!
Marcel & Miriam

Actief sinds 01 Aug. 2012
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 81986

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

07 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: