Herfst in Roemenie - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Marcel & Miriam Graafland - WaarBenJij.nu Herfst in Roemenie - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Marcel & Miriam Graafland - WaarBenJij.nu

Herfst in Roemenie

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Marcel & Miriam

05 Oktober 2013 | Roemenië, Floreşti

Zo, het is weer tijd voor een blog. We komen net terug van een prachtige rit door de bergen. Na een jaar in Roemenie ben ik er nog steeds niet over uit welk jaargetijde ik nu het mooist vind. Want de herfst met de bomen in prachtige kleuren blijft ook een van mijn favorieten! Een fijn gevoel dat ze ieder jaar alle vier weer terug komen!
Tigru heeft er trouwens ook van genoten. Onze kat moet over drie maandjes ook mee in de auto naar Nederland, en 20 uur autorijden is toch niet echt iets waar katten fan van zijn. Helemaal niet omdat Tigru normaal gesproken alleen in de auto moet als we naar de dierenarts gaan;)
Maar goed, we hadden dus een heerlijke zaterdag; zo met zijn drietjes in de bergen met een heerlijk zonnetje. Nu de rest van de week...

Maandag had ik een dagje vrij omdat we pas zaterdagmiddag laat terug waren van vrouwenkamp. Ik heb 's morgens lekker uitgerust en 's middags zijn Mars en ik even lekker samen weggeweest. Het was de hele week van dat Nederlandse herfstweer: regen en kou. Ook hebben we al een paar nachten vorst gehad. Daar moet ik echt wel even weer aan wennen..brrr!!
Dinsdag moesten we hard aan de slag ter voorbereiding op de woensdag. Tussendoor heb ik nog wat sponsorprogramma- mailtjes verstuurd, maar eigenlijk was daar weinig tijd voor.
Woensdag om half tien druppelden de eerste vrouwen binnen. We hadden namelijk een mini- kamp (dag). Er waren een heel aantal vrouwen uit de wijk die niet mee konden op kamp omdat ze geen oppas voor de kinderen hadden. Speciaal voor die vrouwen was deze dag georganiseerd. Er was de hele dag crèche zodat ze zich zorgen hoefden te maken over hun kinderen .
Het leuke was dat er al een heleboel vrouwen om half 9 in de keuken stonden om(zelf meegenomen) eten te maken, en dat waren weer vrouwen die wel mee geweest waren op kamp. Hoezo dienstbaar?
We hadden een prachtige dag. Van de studies op kamp had ik een samenvatting gemaakt: deze bijbelstudie (of eigenlijk levensles) heb ik 's morgens verteld. Tussen de middag aten we lekker warm met zijn allen en de middag werd gevuld met workshops en een film. Allemaal dingen die we ook op kamp hadden gedaan!
Mars is maandag en dinsdag bezig geweest met het uitzoeken, sorteren en sjouwen van spullen. Het hele tienergebouw stond namelijk vol met dozen van een transport dat we die week daarvoor hadden gehad. Transporten zijn altijd fijn en we zijn er echt heel dankbaar voor maar pff...soms komen ze echt op het verkeerde moment;)
Woensdag was alles weer netjes opgeruimd en konden wij de tienerschuur gebruiken voor de crèche. Donderdag en vrijdag was Marcel bezig met het voorbereiden voor het werk van de komende groep. Morgen komt er een groep uit Leek. Dit zijn 8 mensen waarvan we er een aantal al kennen van vorig jaar. Gezellig dus.
Vrijdag was het voor mij de eerste keer dat ik het kinderprogramma in het nieuwe jasje meemaakte. Wauw, dat was een verbetering. Half 2 tot 3 uur hadden we een programma speciaal voor de kinderen van 4-7 en van half 4 tot 5 voor de kinderen van 8 tot 11. Om die tijd was er ook een programma in de tienerschuur voor de kinderen van 12 en 13. Elke leeftijdscategorie heeft dus een eigen programma. Zo kunnen we de liedjes en Bijbelverhalen ook aanpassen op leeftijd. Adaptief onderwijs, maar dan anders;)
We hadden wel een stuk minder kinderen omdat het wel Rroma kinderen blijven, en dan duurt het even voordat ze doorhebben op welk tijdstip ze nu welkom zijn;) Maar dat komt vanzelf.
Het was een toffe afsluiting van de week!

Komende week wordt lekker druk. Marcel heeft een groep en gaat het dak van het multifunctioneel centrum afbouwen. Ik start mijn Engelse lessen weer op; waar ik echt weer zin in heb. Ik ga er ook wat meer lessen geven komende weken om de feeling met het onderwijs wel te houden. Over een paar maandjes hoop ik namelijk weer Nederlandse kindjes te kunnen onderwijzen!

Een fijn weekend gewenst!

Mars, Miri en Tigru

  • 05 Oktober 2013 - 16:44

    Marleen Popijus:

    Dat was weer een mooi verslag! Erg leuk omt te lezen hoe het op de vrouwendag gegaan is! O, ik had afgelopen zondag de getuigenissen van de vrouwen graag willen horen! Sterkte er mee komen de week! Wordt nog best druk zeg! Groetjes, liefs, Marleen

  • 05 Oktober 2013 - 17:35

    Harm Assies:

    Mooi dat we weer welkom zijn, het weer lijkt mooi te worden om het dak en hopelijk meer op kunnen bouwen.
    Tot morgen en / of maandag.
    gr. Harm.

  • 07 Oktober 2013 - 20:48

    Francine:

    Het blijft leuk M&M, om jullie blog te blijven. Heb ik toch nog het gevoel dat ik een beetje bij jullie ben :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Floreşti

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 December 2013

Elk einde, een nieuw begin...

08 December 2013

Op 1 na laatste blog

22 November 2013

Magdalena

09 November 2013

Thuis?!

02 November 2013

Een fijn weekje!
Marcel & Miriam

Actief sinds 01 Aug. 2012
Verslag gelezen: 558
Totaal aantal bezoekers 81998

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

07 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: