Geen dag hetzelfde! - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Marcel & Miriam Graafland - WaarBenJij.nu Geen dag hetzelfde! - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Marcel & Miriam Graafland - WaarBenJij.nu

Geen dag hetzelfde!

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Marcel & Miriam

31 Maart 2013 | Roemenië, Floreşti

Lekker zittend op de bank, nagenietend van de week zit ik alle dagen eens te overdenken. Ik heb het idee dat ik gister nog een blog getypt heb, maar dat is inmiddels al weer een week geleden. Ondertussen probeer ik van elke dag extra te genieten want het vliegt zo hard voorbij...

Dit keer wil ik beginnen bij zondag. Wat hadden we een mooie dienst in de kerk. Marien liet de foto's van het kerkgebouw zien wat (als God het wil) binnenkort onze kant op komt. Bizar hoe God aan het werk is met onze stichting. Ja, het klopt dat we soms mensen in de keuken moet neerzetten omdat er geen plek meer is in de kerk. Maar dat er zo snel een gebouw op ons pad zou komen, dat had niemand verwacht. Het gaat om een gebouw van Rijkswaterstaat wat wij gratis mogen ophalen en meenemen. Het is een soort bouwpakket. Het enige probleem is nog de €20.000 euro transportkosten...als u nog iemand weet met een geldoverschot;)??
Maandag hadden we de gevreesde Roemeense test. Na twee weken uitstel kwamen we er echt niet meer onderuit. Oke, het viel best een beetje mee, maar toch, we waren blij dat we het weer gehad hadden. Maandagmiddag zij we bezig geweest met het voorbereiden van de paasviering.
Dinsdagmorgen was Mars druk met het weggeven van potjes groente. De vrouwen van de moedersgroep mochten dinsdagmorgen om tien uur met een tas komen die dan gevuld werd met potjes groente. Ik had die morgen genoeg te doen aan het bureau. Dinsdagmiddag was ik lekker vrij.

Op woensdag hadden we een drukke dag. Het transport zou om half negen komen. Dat werd ietsjes later. Het kwam om twee uur 's middags. Flexibiliteit heet dat:)
Ik heb hier weinig van mee gekregen omdat ik de hele dag naar Karin in Gilau ben geweest om haar te helpen. Het transport was weer een hele happening. Tig dozen met pasta in knijpverpakking (echt heeel lekker op brood!), potjes groente, honderden doosjes met kaascrackers en een boel kleding werd er dit keer gebracht. En...alle verzamelde kraamspullen van mijn nichtjes zaten erbij. Super leuk om dat uit te pakken. Volgende week gaan we er babytassen van maken die we dan uitdelen als er een nieuw kindje wordt geboren! Ik zal er foto's van maken!
Ik heb weer erg genoten van de tijd bij Karin. Na 's morgens van alles en nog wat te hebben gedaan kwamen de kinderen tegen een uur of twee. Dit keer waren er 18 kinderen, dus dat was wel even wat meer dan de 6 en 10 van de weken ervoor. We hebben eieren versierd en paasmandjes gemaakt. Erg leuk!

Donderdag is altijd een beetje een rommeldagje. Marien en Yvonne zijn die dag vrij, dus het is altijd ook wat rustiger op het werk. Na de grote schoonmaak (onze lievelingsklus) hebben Ana en ik een middagje in het depot doorgebracht. Kraamspullen, kleding en speelgoed ordenen en op de goede plek brengen. Elke keer weer een verrassing wat er in Nederland in een doos is gestopt. Super leuk!

En de vrijdag, die begon door onze buurvrouw erg enthousiast. Francine (en Ana) stonden om tien voor 7 aan de deur in plaats van de gebruikelijke tien voor 8. 'Hebben jullie je verslapen, '? vraagt ze heel vrolijk aan Marcel! :) 'Ehhh, ik denk dat jij iets verkeerd doet, zegt Marcel'. Dus kon mevrouw nog een uurtje wachten:) HAHA..!:)
Na de prayer gingen we nog even naar het zoldertje om voedsel en Pampers te brengen. De baby was alleen thuis met een van de jongetjes (van 6 of 7). Onvoorstelbaar! Francine en ik hebben even lekker met ze geknuffeld. De moeder kwam terug terwijl wij aan het knuffelen waren. Ze had twee bloemetjes gekocht voor ons. Dat ze met dat weinige geld dat ze heeft eraan denkt om een bloem voor ons te kopen is onvoorstelbaar. Toch kan ik het wel enorm waarderen. We werken niet voor waardering of bedankjes, maar het is wel fijn om te zien dat mensen het werk wat je doet waarderen!

Nu is het vrijdagavond, en staat ons voor morgen ook een bijzondere dag te wachten. Soso, de leraar van Speranta werkt op zaterdag als vrijwilliger bij twee wezenhuizen. Samen met Nicoleta (een andere collega) gaan we de weeshuizen bekijken en kijken wat voor werk Soso daar doet. Het lijkt ons heel bijzonder. Vooral omdat er niet erg positief gepraat wordt over de kwaliteit van de weeshuizen.

Jullie hebben ook nog winter in Nederland toch? Hier knapt het sinds vandaag weer een beetje op. We hopen dat de lente nu echt deze kant op komt.

Fijne paasdagen!

Mars en Mir

  • 01 April 2013 - 08:09

    Anneke Bor:

    Vind je het goed, dat ik het stukje over het transport kopieer en op onze eigen website plaats? (www.adbor.nl). Ad, mijn man, is doet de logistiek voor GAiN en heeft de vrachtauto voor jullie geladen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Floreşti

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 December 2013

Elk einde, een nieuw begin...

08 December 2013

Op 1 na laatste blog

22 November 2013

Magdalena

09 November 2013

Thuis?!

02 November 2013

Een fijn weekje!
Marcel & Miriam

Actief sinds 01 Aug. 2012
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 82005

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

07 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: